A kiállításról
A galéria terében egy lakóteret láthatunk felépítve, melynek környezete a globális felmelegedésre adott radikális válaszként előidézett "nukleáris tél" következtében kialakult apokaliptikus, minden organikus élettől mentes, elhagyatott tengerparti táj.
A vetített tájkép és az installáció összes világítása az infravörös tartományban mozog, mely az emberi szem számára nem érzékelhető, de láthatóvá válik a közönség részére kiosztott éjjellátó eszközökkel. Ennek alapja az az elmélet, hogy amennyiben a felmelegedés gátlása érdekében a földfelszínt elzárjuk a napfénytől, az infravörös tartomány szerepe felértékelődik a túlélésért vívott harcban.
Az installáció tökéletesen elsötétített tere egyszerre adja a teljes üresség és a teljes tömörség illúzióját.
A tömegmédia által felkapott globális felmelegedés és nukleáris tér koncepciójának ironikus megfogalmazása a sci-fi irodalom kliséinek és az avulófélben lévő analóg kommunikációs és elektronikus eszközök felhasználásával társul.
A vetített táj az Északi-tenger partszakaszát ábrázolja, mely gyakorlatilag az ember által legnagyobb mértékben átalakított táj, és egyúttal az ipari forradalom bölcsője.
A nézők az éjjellátó eszközök segítségével egyszerre megfigyelői a poszt-apokaliptikus látványnak és egymásnak.
Az installációt az Edith Russ Site for Media Art támogatásával jött létre. 2009-ben jelölték a berlini Transmediale díjára. Eddig számos helyen bemutatták, utoljára a Sundance Fesztiválon a Park Cityben.
A művészről
Megnyitó: február 5. 19 00
Köszöntőt Plamen Pejkov, a Bolgár Kulturális Intézet Igazgatója, megnyitóbeszédet Beöthy Balázs mond.
A kiállítás március 27-én zár.
Helyszín: Videospace Budapest Galéria, 1092 Budapest, Ráday u. 56.
Kapcsolódó link: Petko Dourmana honlapja
Forrás: Videospace
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése