2010. augusztus 13., péntek

Nádasdy Ádám az Olvasóligetben



"Augusztus 14-én, szombaton Nádasdy Ádám az Olvasóliget vendége a margitszigeti Holdudvarban. A költőt, akinek legutóbb Verejték van a szobrokon címen jelent meg válogatott és új verseit tartalmazó kötete, Zelki János kérdezi. Az Olvasóliget sorozatban kortárs írók olvasnak fel budapesti és vidéki ligetekben, többek között a Litera szervezésében, a Hungarofesttel együttműködésben, a Pécs2010 program részeként. Rendezvényeinken a margitszigeti Holdudvarban, a pécsi Kultúrkertben és Balatonalmádiban napernyők alatt, kényelmes nyugágyakon, kerti székeken, puffokon olvasgathatnak a kortárs irodalom rajongói. Kiadók és szerkesztőségek jóvoltából temérdek könyv és folyóirat várja az érdeklődőket a polcokon. A közönség találkozhat kedvenc írójával, egész nyáron felolvasásokkal várjuk az olvasót. A Litera tizenegy eseményt kínál Önöknek.

Augusztus 14-én, szombaton délután hattól a margitszigeti Holdudvarban az Olvasóliget vendége Nádasdy Ádám lesz. A beszélgetést Zelki János vezeti.

Legutóbb Verejték van a szobrokon címmel jelent válogatott és új verseit tartalmazó kötete a Magvetőnél. Ajánlójában a következő olvasható a szerző tollából: "Angoltanár és nyelvész lettem, már sok éve a pesti bölcsészkaron tanítok angol nyelvészetet. Később színdarabokat kezdtem fordítani (főleg angolból és főleg Shakespeare-t), ez eléggé elhatalmasodott rajtam. Angolul jól tudok, de sose jutott eszembe, hogy angolul írjak: a magyar sokkal izgalmasabb. Fiatalon sokáig nem akartam írni, mert meleg vagyok és nem mertem ezzel előállni, pedig a szerelemről van a legtöbb mondanivalóm. A világról, országról, boldogulásról sokmindent gondolok, de ezek nekem ritkán verstémák. Istenről is szoktam írni, úgy érzem, van vele kapcsolatom (remélem, ő is így érzi). Első versem 35 éves koromban, 1982-ben jelent meg. Eddig hat verseskötetem volt, mind elég vékonyak. A jelen kötet ezek válogatott anyagát tartalmazza, megtoldva egy adag olyan verssel, amelyek kötetben itt jelennek meg először."

2008-as, Prédikál és szónokol című kötete a 2003 és 2007 közt megjelent nyelvészeti tárgyú írásait tartalmazza. Ő maga a magyar nyelvvel foglalkozó publikációit tartja a legérdekesebbeknek, a Magyar Narancsba Modern Talking címmel ír rendszeres nyelvészeti tárcákat.

***
Következő literás programunk augusztus 18-án a pécsi Kultúrkertben Bertók László felolvasása lesz, Ágoston Zoltán beszélget majd a költővel. A felolvasások és beszélgetések minden esetben 18 órakor kezdődnek. Az eseményeken díjtalanul lehet részt venni.

A további program:

augusztus 18. szerda, Pécs, Kultúrkert:
Vendég: Bertók László, kérdezi: Ágoston Zoltán

augusztus 28. szombat, Margitsziget, Holdudvar:
Vendég: Takács Zsuzsa, kérdezi: Zelki János

szeptember 4. szombat, Margitsziget, Holdudvar:
Vendég: Bodor Ádám, kérdezi: Jánossy Lajos

Portálunk szervezésében eddig számos rendezvény lezajlott már. Pécsett, a Kultúrkertben Grecsó Krisztián olvasott fel hamarosan megjelenő regényéből. Keresztesi József beszélgetett a szerzővel. Július 7-én Garaczi László vendégeskedett Balatonalmádiban, az írót Jánossy Lajos faggatta, majd július 10-én Kukorelly Endre olvasott fel műveiből a margitszigeti Holdudvarban, Szegő János beszélgetőtársaként. Július 14-én újra Balatonalmádiban voltunk, ahol Karafiáth Orsolya volt a vendégünk. Majd 21-én, a pécsi Kultúrkertben Cserna-Szabó Andrással beszélgetett Szekeres Dóra, 31-én pedig Spiró György olvasott fel műveiből a Margitszigeten, és Szegő János volt, aki kérdezte. Augusztus 4-én ismét Pécsett jártunk, a vendéünk Márton László volt, aki Ágoston Zoltán kérdéseire válaszolt.

Várjuk olvasóinkat az Olvasóligetekben. Most szombaton a margitszigeti Holdudvarban! Ha mégis lemaradnának egy-egy eseményről, a Literán nyomon követhetik az ott történteket. Képes, videó- és szöveges beszámolóinkat olvasva úgy érezhetik majd magukat, mintha fák alatt, kerti széken hátradőlve, hűs üdítőket kortyolva velünk együtt hallgatták volna kortárs írók prózában és versben írt történeteit."
 
 
Forrás: Litera

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése